Tuesday, October 6, 2015

Fall and Leaves / Otoño y las Hojas

Happy Birthday Ms. Antonia

Hi Families!!

Our predictions on what would happen in the story
Nuestras predicciones del cuento
We hope everyone is doing well. We have been talking about Fall, Leaves and bullying for the past two weeks. We also welcomed a new student and celebrated Ms. Antonia's birthday. We are proud to say that all students recognize the letter of their own name and many of the letters of their classmates names, they can also read their own own names!!! We have started studying the letters T, B, H and F along with their sounds.
In math, many students are doing great with matching objects in different ways; by color, shape and size and they also recognize numbers 1-5. We have started matching numbers with the quantity, for example number 3 with three blocks or 2 with two blocks. 

In science and social studies we have been studying the season of fall as well as all the changes that comes with the fall. We have taken many walks around the community and looked at different trees with different colored leaves. We also noticed that there are many squirrels looking for acorns and getting ready for the winter. We were also able to take our HOT picture off of our weather chart and finally add windy and cold weather, not many students were happy about that. =) 

Our new student enjoying the park
Nuestro nuevo estudiante disfrutando del parque
Finally in our reading for the past two weeks we have been reading stories about bullying and what to do in different situations regarding bullying. The books we read Stand Tall, Molly Lou Melon and The Recess Queen were great stories for not only explaining bullying to our students but they also promoted various reading strategies and we are working on. Strategies like predicting, inferring, stating our opinions and re-tell all help students develop a love for stories and also help them understand the message of the story. In addition it develops their language, conversational and vocabulary skills as well as their cognitive and social emotional development. Books are the key to a different world so READ, READ, READ!!

For the next month we will continue number recognition 1-10 and matching numbers to quantities in Math. We will also explore Pumpkins, Pumpkin patches, Spiders, Halloween and read about a sweet little witch who did not want to leave anyone behind! See you soon =)

Hola Familias

Esperemos que todos estén bien. Estuvimos hablando del otoño, las hojas y del acoso las ultima dos semanas. También le dimos la bienvenida a una estudiante nueva y celebramos el cumpleaños de Ms. Antonia. Estamos bien orgullosas de que todos los estudiantes saben decir y escribir la primera letra de su nombre, también muchas de las letras de los nombres de sus compañeros y también leer sus propios nombres!!! Empezamos a estudiar las letra T, B, H, F y los sonidos que hacen en ingles. 

En matemática muchos estudiantes están haciendo estupendo emparejando objetos por color, forma y tamaño. También pueden reconocer los números del 1 -5. Ahora empezamos a emparejar un numero con la cantidad. 

Trying to guess what is in the box
Adivinando lo que esta en la caja
En ciencia y estudios social estudiamos la estación del otoño y los cambios que pasan en el otoño. Caminamos por el vecindario a ver los arboles diferentes con hojas de diferentes colores. También notamos que muchas ardillas estaban recogiendo bellotas y se están preparando para el invierno. Y por fin quitamos la etiqueta del calor en nuestra gráfica del tiempo y añadimos el viento y frío, no habían muchos estudiantes que estaban feliz por esto. 

It was a leaf!!
Fue una hoja!!
Repasando en orden las partes del cuento
Re-telling the parts of the story
Por fin en nuestra lectura por las ultimas dos semanas estuvimos leyendo cuentos del acoso y que hacer en diferentes situaciones. Los libros que leímos Stand Tall, Molly Lou Melon (Parece Alto, Molly Lou Melon) y The Recess Queen (La Reina del Recreo) eran cuentos perfectos para no solo explicar que es el acoso pero también para promover las destrezas de la literatura que estamos usando en la escuela. Destrezas como prediciendo, inferir, declarando nuestras opiniones y volviendo a contar un cuento, todos ayudan a los niños desarrollar su amor para los libros y también los ayuda entender el mensaje del cuento. En adición desarrolla el lenguaje, y habilidades de conversación y vocabulario, también la destrezas cognoscitiva y socio emotional. Los libros son la llave a un mundo diferente por eso LEE, LEE, LEE!!

En este mes vamos a continuar el reconocimiento de los números 1-10 y emparejando los números a sus cantidades en matemáticas. Vamos a explorar las calabazas, el huerto de calabazas, arañas,  Día de las brujas y un cuento de una brujita dulce que no quería dejar a sus amigos a tras.  Nos vemos pronto =)




Finding the letters to our fall vocabulary
Buscando las letras del vocabulario del otoño
Buscando mas letras



Some fall crafts
artesania del otono

Raking fall leaves
Barriendo hojas 

Picking real leaves at the park
Recogiendo hojas en el parque

Doing some exercise
Haciendo ejercicio 


Building with blocks
construyendo con bloques

Finding missing letters around the classroom
Buscando letras perdidas en el salon

Buscando letras y contando las velas para los cupcakes
Finding letters and counting candles for the cupcakes


Nuestra grafica de que es un amigo de recreo y que no es un amigo de recreo
Our chart about what is a recess friend and what is not a recess friend.


*** Some of the work sheets and activities you see in the pictures were purchased on TPT -  https://www.teacherspayteachers.com from Julie Lee , Deanna Jump and Pocket of preschool ***

No comments:

Post a Comment