 |
Think - Pair - Share about our bodies Pensar - Emparejar - Compartir del cuerpo |
Welcome to week three of school! We had a lot of fun this week talking about our body parts, what our bodies can do and how we can keep our bodies healthy and safe. We read a lot of books on our different body parts and how to keep our bodies safe and healthy. Our dramatic area was transformed into a doctors office and all students had opportunities to be a doctor, parent or receptionist. They had an opportunity to use body part vocabulary and also practice their writing skills at the office. We outlined one of the students bodies and labeled the body parts and we also did a ME collage where the students were able to decorate their bodies however they pleased, because we all are different and unique. In addition to discussing our bodies, in Math, we practiced matching items that are exactly the same and things that are the same by color. We also welcomed a new student and our class is now complete with 12 students 3 boys and 9 girls. Last but certainly not least, we celebrated Angelica's 4th birthday on Thursday.
This week we will be discussing our 5 senses Hearing, Sight, Taste, Smell and Touch. See you then!
 |
| Me Collage |
Bienvenida a la tercera semana de la escuela. Disfrutamos mucho en esta semana hablando sobre las partes del cuerpo y como podemos mantener el cuerpo saludable y seguro. Leemos muchos libros de las partes diferente del cuerpo y también como mantener el cuerpo saludable. La area dramática fue convertida a una oficina de doctor y todo los estudiantes tuvieron la oportunidad de hacer un doctor, padre o una recepcionista. Ellos practicaron el vocabulario de las partes del cuerpo y también practicaron las destrezas de la escritura. Nosotros delineamos un cuerpo de un estudiante y etiquetamos las partes del cuerpo, también hicimos un collage de nuestros cuerpos y los estudiantes lo decoraron como ellos quieran, porque todos somos diferentes y único. En addition al cuerpo, en matemáticas practicamos como emparejar objetos que son exactamente igual y objetos del mismo color. También le dimos la bienvenida a un estudiante nuevo, ahora nuestra clase esta completa con 12 niños, 3 niños y 9 niñas. Y últimos pero no menos celebramos el 4to cumpleaños de Angelica el jueves.
Esta semana vamos hablar de los cinco sentidos. La vista, el olfato, audición, gusto y tocar. Nos vemos entonces.
 |
We pretended that the water beads were body cells /
Fingimos que las pelotas de agua eran la células del cuerpo |
 |
We played a listening game with our discovery box
Jugamos un juego de escuchar con la caja de descubrimiento |
 |
Outlined out classmates body
Delineamos el cuerpo de un estudiante |
 |
Etiquetamos las partes del cuerpo
Labeling the body parts |
 |
Finished product
Producto Terminado |
 |
| Pintamos nuestros cuerpos |
 |
The doctor checking his patients
El doctor revisando sus pacientes |
 |
La receptionista escribiendo la informacion
The receptionist writing down the patient information |
 |
A life size skeleton and the internal body parts
Un esqueleto y la partes interna del cuerpo |
 |
Trabajando duro en la clinica
Working hard at the doctors office |
 |
Writing down what they did to the patient
Escribiendo lo que le hicieron al paciente |
 |
Writing a prescription
Escribiendo una receta |
 |
She was probably talking to the insurance company
Creo que le estaba hablando a el compañía de seguro |
 |
Talking about matching items with our shoes
Hablando de emparejar los zapatos |
 |
Looking for matching shoes
buscando la pareja de los zapatos |
 |
Placing the bean bag on different body parts
Poniendo la bolsa de frijoles en diferentes partes del cuerpo |
 |
Constructing our arm and hand bones
Construyendo los huesos del braso y mano |
 |
How can we talk care of our bodies?
Como podemos cuidar nuestros cuerpos |
 |
| Working on the ME Collage |
 |
| Arts and Craft |
 |
We are all special and Unique
Todos somos especial y unico |
 |
Singing Happy Birthday to Angelica
Cantandole Feliz Cumpleanos a Angelica |
No comments:
Post a Comment